Interview met Sandra Sala
Sandra Sala is sinds april 2022 werkzaam als officemanager bij de Vereniging Transmurale Zorg. Ze heeft Facility Management gestudeerd aan de Haagse Hogeschool en heeft in de jaren daarvoor brede ervaring opgedaan binnen het facilitaire werkveld. Haar achtergrond strekt zich uit over diverse aspecten, waaronder personeelszaken en facilitaire dienstverlening, wat haar veelzijdig maakt in haar huidige rol.
Hoe omschrijf je je werkzaamheden als officemanager?
De werkzaamheden als officemanager zijn erg divers, waardoor geen dag hetzelfde is. Naast het regelen van organisatorische zaken binnen de vereniging ondersteun ik ook verschillende programma’s en projecten op het gebied van palliatieve zorg, dementie, goede doorstroming in de keten en Zorg-ICT. Zo kan ik ’s ochtends bezig zijn met de implementatie van nieuwe IT-voorzieningen, ’s middags bij de Algemene Ledenvergadering (ALV) notuleren, terwijl ik tussendoor werkgroepen en bijeenkomsten aan het plannen ben.
Wat zijn jouw drijfveren in jouw werk?
De veelzijdigheid en afwisseling in mijn werk motiveren me enorm. Ik kom oorspronkelijk uit de bankwereld, maar vanaf het moment dat ik in de zorgsector ging werken, voelde ik direct dat ik hier thuishoor. De warmte en het menselijke aspect spreken me erg aan. Uiteindelijk werk ik met plezier voor het welzijn van de patiënten en omdat ik geweldige collega’s om me heen heb.
Wat omschrijft jou als professional het best?
Ik zou mezelf omschrijven als leergierig en altijd open voor ideeën van anderen, wat zorgt voor soepele samenwerkingen. Ik ben laagdrempelig benaderbaar en blijf me ontwikkelen, vooral door de verbreding van mijn functie. Het ondersteunen van iedereen binnen de organisatie vraagt om flexibiliteit en aanpassingsvermogen, en dat is iets waar ik sterk in ben.
Hoe komen jouw waarden terug in je werk?
Voor mij is het essentieel om de juiste ondersteuning te bieden aan de programma’s en projecten, zodat programmaleiders en projectleiders hun werk optimaal kunnen uitvoeren. De projecten waar ik aan bijdraag, helpen zorgverleners om betere zorg te leveren aan patiënten. Op deze manier draag ik op mijn manier bij aan de samenleving en aan het verbeteren van de zorg.
Wat is voor jouw goede samenwerking? En wat is goede zorg?
Voor mij betekent goede samenwerking open communicatie en wederzijds respect. Goede zorg is zorg op maat, waarbij de patiënt centraal staat en iedereen bijdraagt aan het verbeteren van hun welzijn. Als officemanager ondersteun ik projecten en programma’s zodat zorgverleners hun werk optimaal kunnen doen, en daarmee draag ik bij aan het leveren van goede zorg.