Wie ben je?
Ik ben Lars van der Salm, 26 jaar. Ik ben opgegroeid in Den Haag maar woon sinds 7 jaar in het mooie Leiden. Met een achtergrond in de fysiotherapie en gezondheidswetenschappen heb ik een brede basis gelegd; van de directe patiëntenzorg tot aan het zorgbeleid. In mijn vrije tijd sport ik veel, met dit jaar op de planning een Ironman 70.3!
Hoe zou je je werk omschrijven?
Mijn werk binnen VTZ is lekker veelzijdig! Met mijn dubbele functie ben ik dagelijks veel aan het schakelen tussen mijn werkzaamheden als projectleider binnen de onderwerpen dementie en palliatieve zorg als zowel de werkzaamheden voor de wijksamenwerkingsverbanden. Mijn werk: van het implementeren van folders proactieve zorgplanning tot het ondersteunen van wijkcoördinatoren naar het bijwonen van regiegroepen.
Wat zijn jouw drijfveren?
Ik word gemotiveerd van het werken met mensen en uitzoeken hoe we de meest gepaste zorg voor iedereen kunnen neerzetten. Ik geloof erin dat als we samenwerken, we de zorg het best op elkaar kunnen afstemmen en iedereen zo de best mogelijke ondersteuning op maat kunnen aanbieden.
Wat omschrijft jou het beste als professional?
In het werkveld ben ik een echte verbinder, ben ik doortastend, leergierig en ben ik in staat om het grotere plaatje voor ogen te houden. Ik leef echt op als ik met mensen kan samenwerking en we gezamenlijk kunnen de bühne op kunnen met een goed onderlegde strategie. Daarbij houd ik altijd in gedachten voor wie wet het doen, dat is de uitvalsbasis.
Hoe komen jouw waarden terug in jouw werk?
Mijn glas is altijd halfvol, van ‘ja, maar…’ naar ‘ja, en…’. Daarmee vlieg ik elke samenwerking positief in en weet ik mensen snel te verbinden. Door strategisch te kijken hoe we onszelf naar de volgende stap kunnen bewegen, bied ik structuur en rust waar vanuit we goed kunnen opereren.
Wat is goede samenwerking en wat is goede zorg en welzijn volgens jou?
Goede samenwerking komt voor mij neer op weten wat we aan elkaar en het inzetten van een gecombineerd zorgplan. Daarin zijn zorg en welzijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden: goede welzijn verlaagt de druk op de zorg en betere zorg levert een verbeterd welzijn. Ook hierin geldt dat we altijd opzoek moeten naar zorg op maat, met de mogelijkheid hiertoe voor iedereen.