Eén van de projecten waar we dit jaar mee bezig zijn gaat over het organiseren van een klantarena. Maar wat is dat nou eigenlijk? Simpel gezegd is een klantarena een manier om ervaringen uit te vragen bij mensen met dementie en hun mantelzorger. Een levendiger alternatief voor een digitale enquête. Dit gebeurt in een kleinschalige setting, gericht op specifieke thema’s. Als je iets doet kun je het beter goed doen, dus hebben we de expertise van Wendela Erbrink ingeschakeld. Zij heeft ervaring met het organiseren van klantarena’s door het hele land. Vanochtend heeft zij een brainstorm begeleid samen met de werkgroep waarin de thema’s voor de eerste klantarena zijn bepaald: veiligheidsbevorderende maatregelen (gebaseerd op aanbeveling 13 uit de Zorgstandaard Dementie) en respijtzorg (gebaseerd op aanbeveling 19 uit diezelfde zorgstandaard). De klantarena zal in Q1 2024 plaatsvinden en updates hierover zullen in de VTZ nieuwsbrief en op de website verschijnen.